הגרי"מ לאו : "לחייב רבנים שקיבלו תעודות סמיכה לרבנות לעבור התמחות"

    עמית דניאל 2 Comment on הגרי"מ לאו : "לחייב רבנים שקיבלו תעודות סמיכה לרבנות לעבור התמחות"

    הרב הראשי, הגרי"מ לאו מתייחס היום לשורה של נושאים ובהם השינויים שמנסים לחולל במערכת הכשרות גופים המכריזים על עצמם ככשרות פרטית: "דעתי מאד שלילית בנושא הזה"

    הגרי"מ לאו צילום: יוסי אלוני, פלאש 90
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הרב הראשי הגאון רבי ישראל מאיר לאו, התייחס בריאיון לשורה של סוגיות בנושא הכשרות והרבנות. כשנשאל על דעתו לגבי הכשרות הפרטית התופסת תאוצה לאחרונה, השיב: "דעתי מאוד שלילית לנושא הזה, זה הופך את העסק למסחרי לחלוטין, אם אני חותם על תעודת כשרות למלון מסוים בתוקף תפקידי כרב העיר, את יכולה להאמין ב-100%, אין לי שום נגיעה, שום אינטרס, שום טובת הנאה. אני לא אוכל שם, אני לא ישן שם ואני חותם על התעודה בלב שלם. ברגע שיש כשרות פרטית הוא מעוניין להגדיל את מספר הלקוחות שלו וישנה תחרות למי יש יותר מונופול על יותר עסקים. הוא לא אובייקטיבי. הוא אינטרסנט".

    עוד נשאל על החלוקה לרב אשכנזי ורב ספרדי במדינה והשיב: "ברבנות הראשית לישראל הבחירה בין שניים היא משום שהתפקידים הם שונים לגמרי ויש רוטציה בתפקידים – האחד הוא נשיא מועצת הרבנות הראשית וכל הבעיות של שבת, כשרות, נישואין ומועצות דתיות. השני הוא נשיא בית הדין הרבני הגדול שזה מקביל לנשיא בית המשפט העליון. לגבי הערים, אני הייתי עדיין נותן לירושלים את הייחוד של ירושלים על בעיותיה הסבוכות והמורכבות ומאפשר לה עדיין שני רבנים. ליתר המקומות תלוי, צריך לבדוק את העניין. תלוי ביישוב, בחלוקת העדות".

    בהמשך התייחס הרב לבעלי תעודת סמיכה לרבנות: "זה שיש לו תעודה זה חשוב אבל זה לא מספיק, הוא צריך פרקטיקה. תתארו מצב של רב ללא התמחות ולצערי אין היום בחוק שמחייב אפילו התמחות של חודש ימים לראות מהי רבנות. צריכה להיות הוראה מחייבת עליך להביא אישור משלושה רבנים מכהנים שאתה עשית אצלם התמחות" אמר הרב בריאיון לגלי ישראל.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      כל בני ישראל רוצים את הרב לאו נשיא מדינת ישראל !!!